تبلت آیپد پرو 2020 اپل مجهز به قابلیت های کامپیوتر

تبلت آیپد پرو 2020 اپل مجهز به قابلیت های کامپیوتر

19 دی1395

برای طرفداران کمپانی اپل هر خبری از طرف این شرکت جذاب و قابل توجه است، و علاقمندان محصولات اپل برای لحظه ای هم که شده به خرید محصول جدید معرفی شده فکر می کنند. به تازگی شرکت اپل با انتشار دو ویدیو از آیپد پرو محصول جدیدش را به رخ علاقمندانش کشیده تا بر این ادعا که نسل جدید آیپد اپل به زودی جایگزین کامپیوتر ها خواهند بود صحه بگذارد. آیپد پرو 2020 در حالی معرفی شد که اخباری از اپل به گوش می رسید با این مضمون که عرضه گوشی های آیفون برای سال 2020 برای تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است. این تبلت اپل مجهز به مجیک کیبورد، با سیستم آی او اس، اولین تبلت مجهز به دوربین سه گانه خواهد بود. آیپد پرو جدید اپل در دو مدل 11 و 12.9 اینچی عرضه می شود و از نظر ظاهری تقریبا مشابه آیپد های مدل 2018 اپل می باشد. یکی از بحث برانگیز ترین قسمت های iPad Pro 2020 اپل نیز مجیک کیبورد آن می باشد؛ اپل در سال های قبل و در حاشیه معرفی تبلت های آی او اس خود، کیبورد اکسترنالی را هم به عنوان یک گجت جدید و مهم رونمایی کرد. اما داشتن ترک پد، مجیک کیبورد را از آن کیبورد اکسترنال قبلی متفاوت کرده، طراحی بی نظیر این مجیک کیبورد در حالی که سرعت بسیار بالایی دارد و اتصال صفحه کلید به تبلت به صورت مغناطیسی از ویژگی های مشتری پسند جدیدترین تبلت اپل است. مجیک بورد و ترک پد آن، در صورت آپدیت iPadOS 113.4، توسط تبلت های قبلی ساخت اپل هم پشتیبانی می شود. ویژگی های منحصر به فرد تبلت آیپد پرو اپل : پشتیبانی آیپد های اپل از سیم کارت و امکان اتصال آنها به شبکه 4G و LTE، از برتری های این تبلت اپل بوده تا در جایی که شبکه وای فای در اختیار نبود از این جایگزین ها استفاده شود. دوربین اصلی ipd Pro، دو سنسور عادی و یک سنسور LiDAR دارد که دارای سنسور رنگی با رزولوشن 12 مگاپیکسل از لنز اولترا واید با میدان دید 124 درجه استفاده می کند. سنسور LiDAR مسئول جمع آوری اطلاعات از محیط است و سبب افزایش کارایی کیت مخصوص واقعیت افزوده اپل در این آی پد جدید خواهد بود.

جزئیات
 ۱۰ فناوری که دنیای خودرو را تغییر داد

۱۰ فناوری که دنیای خودرو را تغییر داد

19 دی1395

احتمالا شما هم تویوتا پریوس را اولین خودرو هیبریدی می‌دانید که این تحول انقلابی را در سال ۱۹۹۷ آغاز کرد؛ اگرچه آلفا رومئو و آئودی نیز در دهه‌ی ۱۹۸۰ در حال آزمایش خودرو هیبریدی بودند. بااین‌حال، Lohner-Porsche Mixte که فردیناند پورشه در سال ۱۹۰۰ طراحی کرد، اولین خودرو هیبریدی بود و نشان می‌دهد عمر سیستم هیبریدی تقریبا به‌اندازه‌ی این خودرو قدیمی است. رانش این خودرو به‌واسطه‌ی دو موتور الکتریکی نصب‌شده در هاب (توپی چرخ) بود که انرژی خود را از باتری‌های شارژ‌شده‌ی پیشرانه‌های بنزینی De Dion-Bouton دریافت می‌کردند. ظهور فورد مدل T باعث شد این سیستم پیشرانه سنگین و گران‌قیمت تقریبا یک قرن به حاشیه برود. کابین مجهز به سیستم تهویه‌ی مطبوع و کنترل آب‌وهوا هنوزهم برای بسیاری از رانندگان در انگلستان تجربه‌ای تازه است؛ اما خودروسازان آمریکا در اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ با استفاده از سردکن فضای داخل کابین در اکثر محصولات، بسیار زودتر این فناوری را به‌کار بردند. باوجوداین، اولین خودرو مجهز به سیستم تهویه‌ی مطبوع واقعی در سال ۱۹۴۰ تولید شد؛ یعنی زمانی‌که شرکت آمریکایی پکارد سیستم تهویه‌ی مطبوع Babcock and Bishop را در خودروهایش عرضه کرد. این سیستم به‌خوبی کار می‌کرد؛ اما قیمت نجومی و برخی مشکلات دیگر باعث کاهش محبوبیتش شد و همین مسئله راه را برای عرضه سیستم قدرتمند و جمع‌وجورتر کرایسلر Airtemp در سال ۱۹۵۳ هموار کرد. از زمان وقوع انقلاب گوشی‌های هوشمند، خودروسازان به‌دنبال استفاده از رابط‌های کابری مجهز به صفحه‌نمایش لمسی در داشبورد محصولات خود بوده‌اند و به‌شکلی عجیب در این زمینه سرعت به‌خرج می‌دهند. بااین‌حال، این لوازم جانبی پیشرفته‌ی خودرو حدود دو دهه پیش از ظهور آیفون اپل متولد شد و اولین حضور آن در بیوک ریویرا مدل ۱۹۸۶ بود. صفحه‌نمایش ۹ اینچی این خودرو با نام مرکز کنترل گرافیک از نوشته‌هایی سبزرنگ با پس‌زمینه‌ی سیاه بهره می‌برد و تقریبا تمام عملکردهای موجود در داشبورد ازجمله رادیو و سیستم تهویه‌ی مطبوع را کنترل می‌کرد. شاید این فناوری پیش از زمان خود معرفی شده باشد؛ اما بد نیست بدانید خریداران از عملکرد آن متقاعد نشده بودند و درنتیجه، تا سال ۱۹۹۰ حذف شد.

جزئیات